پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سازمان استاندارد در دولت سیزدهم ۱۵۰ نشان حلال صادر کرده است

  • کد خبر: ۱۳۴۵۰۵
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
سازمان استاندارد در دولت سیزدهم ۱۵۰ نشان حلال صادر کرده است
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این سازمان در طول دولت سیزدهم ۱۵۰ نشان حلال برای محصولات مختلف صادر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسلام پناه، در جمع اعضا و روسای شورای صنفی و صنعتی خراسان رضوی با تاکید بر برگزاری نشست‌های منظم اداره کل استاندارد خراسان رضوی با فعالان اقتصادی استان افزود: توسعه بدون استاندارد محقق نمی‌شود، تولیدکنندگان نسبت به استاندارد دلسوز هستند و این سازمان و کارکنان آن نیز حامی تولیدکنندگان می‌باشند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تولید کالا‌های متنوع در کشور اظهار داشت: تولید کنندگان باید با رعایت استاندارد و کیفی سازی محصولات خود، درصد پذیرش کالا از سوی جامعه هدف اعم از داخلی و خارجی را افزایش دهند.

دکتر اسلام پناه، به وجود نقص در نظام آزمایشگاهی، نظام بازرسی و نظام تدوین استاندارد اشاره کرد و گفت: ما این نقص‌ها را می‌پذیریم و در تلاش برای رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه اعتبار پروانه‌های نشان استاندارد از ۳ سال به یک سال تقلیل پیدا کرده است، اظهارداشت: نمونه برداری آزمایشگاه‌های همکار باید براساس قوانین وضع شده باشد بطوریکه کالا پس از نمونه برداری به تولیدکننده بازگردانده شود، در غیر این صورت آزمایشگاه تخلف کرده و مجوزش باطل می‌شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین از اصلاح روش اجرایی استاندارد خبر داد و گفت: نشان ملی استاندارد باید روی محصول به صورت برجسته حک شود تا وضوح قابل مشاهده باشد.

دکتر اسلام پناه از آغاز بروزرسانی استاندارد لوازم خانگی در سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: لوازم خانگی بی کیفیت از مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که این موضوع به دستگاه‌های مربوطه اعلام و پیگیری می‌شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به ساماندهی نظام مدیران کنترل کیفی کشور افزود: مدیران کنترل کیفی در کشور فعالیت دارند باید استقلال در کار و امنیت داشته باشند.

دکتر اسلام پناه به رشد آماری آزمایشگاه‌های همکار در کشور اشاره کرد و بیان داشت: سامانه ارجاع کار در سازمان ملی استاندارد ایران ایجاد شده تا ارتباط مالی بین آزمایشگاه‌ها و تولیدکنندگان قطع شود، در همین راستا تاکنون این ارتباط برای بخش خودروسازی حذف شده و برای سایر صنایع نیز اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی خراسان رضوی آمادگی خود را برای تهیه و تدوین نسخه بومی استاندارد در حوزه برق و الکترونیک اعلام و بیان کرد: تهیه استاندارد‌ها باید توسط خود زیست بوم و اکوسیستم آن محصول انجام گیرد در غیر این صورت هر دستگاه اجرایی به این موضوع ورود کند، تخلف کرده است، هر دستگاه اجرایی باید اجرای ضوابط و تکالیف خود را ذیل استاندارد تعریف شده پیش ببرد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست نسبت به پیگیری تدوین استاندارد اجباری برا‌ی تولید ماشین سنگ شکن و تصفیه آب، موازی کاری اداره استاندارد و اداره نظارت بر کنترل کیفی آرد در حوزه سبوس گیری، صدور آیین نامه جدید برای کارشناسان رسمی استاندارد، حمایت از مدیران کنترل کیفی در برنامه توسعه هفتم، بازنگری در آزمون‌های بلندمدت قول مساعدت دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->